Lørdag den 21. april blev den årlige generalforsamling afholdt på Hotel Pejsegården i Brædstrup.

Der bliver altid gjort noget særligt ud af generalforsamlingen i Stammeforeningen. Det er ikke kun en generalforsamling med beretninger og regnskab og valg til bestyrelsen men et arrangement, hvor medlemmerne kan mødes og få nogle gode inspirationer og oplevelser sammen.

I år var der lavet aftale med talepædagog Inger Leth fra Varde Kommune, der en time inden selve generalforsamlingen fortalte om sin tilgang til at arbejde med stammen. Inger Leth omtalte forskellige teorier om stammebehandling (Demands and Capacities, Lidcombe, Non Avoidance (acceptbehandlingen).

Se Inger Leths oplæg her: Stammeforeningen den 21. april 2018

Herefter var der præsentation af tilbud, som Stammeforeningen er kendt for: Træf, kurser til fagfolk, ambassadører og lokalafdelingerne.

Generalforsamlingen.

Marc Egede, talepædagog fra Haderslev blev valgt som dirigent.

Formand Ole Kring Tannert aflagde bestyrelsen beretning. Se nærmere her: Beretninger 2017

Kasserer Henrik N. Jensen fremlagde regnskabet, hvor der var fokus på den nye situation, at jf. nye tilskudsregler vedr. Tips- og Lottomidlerne skal Stammeforeningen fremover havde min 500 medlemmer. Det var da også en tilfreds Henrik N. Jensen, som roste den store indsats som medlemmerne har gjort, så der nu pt. er 520 medlemmer.

Valg til bestyrelsen foregik hurtigt. Der skulle vælges 3 bestyrelsesmedlemmer for 2 år, og Hermann Christmann, Jens Kristensen og Emil Fredeløkke blev valgt. For en periode på et år blev valgt Sebastian Ladegaard.

Som suppleant blev valgt Erling Jensen.