Kære medlem af Stammeforeningen i Danmark

Hvis du er mellem 20 og 30 år, vil vi godt invitere dig på stamme-ungdomslejr i Italien i sommeren 2018. Lejren er arrangeret i fællesskab af den hollandske The Anatta Foundation og den italienske The Salvaj Association.

Sia skriver om sin deltagelse I lejren I 2017:

Det har været fantastisk at være på ungdomslejr i Italien. Vi boede i det nordlige Italien i en lille by ved navn Sale San Giovanni syd for Torino. Her boede vi på et hostel, hvor vi hver dag gik gennem en skov ned til det hus, hvor vi tilbragte hele dagen i. I løbet af dagen lavede vi forskellige workshops, som handlede om stammen, naturen og hvem man er som person. Det kunne f.eks være mindfullness, små teaterstykker og hvor man skulle holde oplæg i små grupper. I løbet af ugen skulle vi i grupper lave en lille film på kryds og tværs af nationaliteter med en professionel filmmand. Det var en spændende udfordring. En af dagene havde vi en halv dag, hvor vi kunne gøre, hvad vi ville. Nogle tog til stranden, andre tog til den nærmeste by Ceva for at handle og andre slappede af. I løbet af ugen skulle deltagerlandene på skift lave en typisk ret fra deres hjemland og planlægge nogle sjove lege til aftenen. Hvert land fik en aften hver, og det var lækkert mad og sjove lege. Der var alt fra quizzer, konkurrencer og ølsmagning. Det har været en fantastisk spændende oplevelse, og jeg har fået søde venner fra forskellige steder i Europa af. Jeg kan varmt anbefale at tilmelde sig i år, og jeg håber selv, at jeg får mulighed for at deltage igen i år.

Som du kan se af Sias fortælling om sin deltagelse i ungdomslejren i sommeren 2017, så sker der mange spændende og interessante ting på lejren, og man får mange nye venner og bekendte – alle stammer, så alle er i samme båd. På lejren i 2017 var der deltagere fra Sverige, Holland, Skotland, Finland, Belgien Portugal og Italien.

Du skal være opmærksom på, at det er en betingelse for dansk deltagelse, at der tilmelder sig mindst fire deltagere og en leder

Ungdomslejren i 2018 afholdes i perioden 1-7 juli og dertil hører der to rejsedage, så periode bliver 30. juni til 8. juli 2018.

Du kan se en kort film om ungdomslejren i 2017 her: https://vimeo.com/233341877 og om lejren i 2016 her: https://vimeo.com/204715977 Du kan se mere om The Salvaj Association og stedet for ungdomslejren her: www.salvaj.org Du kan se mere om The Anatta Foundation her: www.anattafoundation.org

Du skal selv lægge penge ud for rejse og ophold, men Erasmus+ giver økonomisk støtte, så du får refunderet en del af dine udlæg, når du er kommet hjem fra lejren. Din nettodeltagerbetaling for ophold og mad vil blive mellem 100 og 150 EURO. Refusion af rejseomkostninger sker i henhold til retningslinjerne fra Erasmus+

Du tilmelder dig ved at skrive til sekretær Karen Thorsen på fsd@fsd.dk

Der er en meget stram tidsplan, så Karen skal have din tilmelding senest torsdag den 29. marts 2018 Hvis du har spørgsmål, må du meget gerne skrive til Sia: siamaria@gmail.com eller til Hermann: hc@nordfiber.dk