Radio-TV

af | mar 19, 2017 |

Formand Ole Kring Tannert i studiet.

Hjernekassen på P1: Stammere

Sendt: DR P1, 13 Mar. 2017, Start kl. 09:05 – Slutter 09:59

Hvorfor stammer man? Er der forskellige måder at stamme på? Hvordan er det at stamme? Hvad kan man gøre ved det? Vi har tre eksperter i studiet. Vært: Peter Lund Madsen.I radioudsendelsen har Peter Lund Madsen Ole Kring Tannert, formand for Stammeforeningen – Steen Fibiger, phD og Helle Blunk Brandt, der er lektor og master i specialpædagogik. Fagansvarlig for PD logopædi.Hør radioudsendelsen her.

Feature: Jeg sta-sta stammer

Sendt DR P1 første gang 29. november kl. 11:03

For omkring 50.000 danskere er det at sige deres eget navn en udfordring. Indtil for få år siden gjaldt det også Ole Kring Tannert. Han begyndte at stamme i 8. klasse og blev dengang sprunget over af læreren i undervisningen, fordi hans stammen var så slem.

Det fik ham til at tro, at der var noget galt med ham, at han nok var dummere end gennemsnittet, og at han aldrig ville få et normalt job eller finde kærligheden.

Men da han skulle være far for anden gang, fyldte de negativer tanker så meget, at han søgte hjælp til at få styr på sin stammen.

Tilrettelæggelse Marianne Lentz.

Hør radioudsendelsen.

Bertel Haarder blev mobbet i skolen

På TV2 hjemmeside kan du set et klip fra en TV-udsendelse med Cecilie Frøkjær som studievært, hvor Bertel Haarder fortæller om sin stammen, og hvordan han stadig må bruge tricks for at undgå at stamme.

OPFORDRING

For henvendelser skriv til: mail: Fsd@fsd.dk eller find kontaktoplysninger på siden med præsentationen af bestyrelsen her på siden. Vi i Stammeforeningen vil gerne hjælpe flere personer der stammer. Vi har på vores hjemmeside: fsd.dk skrevet mange...